2015. február 27., péntek

Mi casa

Tudom, hogy a casa házat jelent, és én végül lakást béreltem, de az otthonra is azt mondják itt, hogy casa.

Szóval megjöttem, hogy majd bemegyek az ingatlanirodába, és pikk-pakk találok egy megfelelő lakást. Merthogy a neten itt nagyon kevesen hirdetnek, mert drága. Aztán megtudtam, hogy az ingatlaniroda nem működik, sebaj. A neten fellelhető két, rövid távra is kiadó és elfogadhatónak tűnő lakáshoz megadott telefonszámokra írtam valami sms-félét ékes spanyol nyelven, hogy érdekel a ház, meg nem beszélek spanyolul, tehát inkább írásban érintkezzünk. Válasz semmi. Később Rafa, a spanyol tanárom mondta, hogy teljesen értelmetlen volt, amit írtam. Úgyhogy felhívta nekem a két telefonszámot. Az egyiket két nappal hamarabb kiadták (pont azt, amelyik a képek alapján jobban tetszett), a másikat meg tudtam nézni. Meg még mozgósította az ismerőseit, így láttam még két-három házat. Valamint Gerardo is mutatott egyet, de az nagyon közel volt a főtérhez, ahogy ugye eléggé van élet. Itt meg amúgy is minden mindenhez nagyon közel van.

Szóval ezt választottam:

Nem tudom levarázsolni a fotókat az oldalról, de szerintem egy darabig még nem tűnik el. Csak a második és az utolsó hálószoba tartozik a lakáshoz. Kicsit ijesztő, de én már rutinos albérlő vagyok, és szerintem elég jól tudok sz..rból várat építeni. Vár végül még nem lett, de a bizonytalan jövőkép miatt nagyobb beruházást nem is eszközöltem. Ha itt maradok, úgyis áthozom az otthoni dolgaimat, amit lehet. (Azt hiszem, az itthon-otthon még jó darabig keveredni fog nálam.) Néhány függöny, ágynemű, ágytakaró, pár hiányzó konyhai eszköz. Meg elpakoltam az óságokat. A hajós  kép nem rossz, azt meghagytam.

Mosókonyha!!!! pazar panorámával ez is
Persze meg lehet kérdezni, hogy egyszemélyes háztartásban (pláne, hogy a mosogató is panorámás) hogy gyűlik össze ennyi mosogatnivaló. De válaszolni nem fogok :)
Csak a hálószoba nem panorámás a falura, viszont az erkélyről látszik a DK starthely bulója 
Lent lakik egy idős házaspár, Isabel és Pepe, enyém  a felső szinten található különálló lakás. Az én szintemen van még két szoba, amit kiadnak időnként, de azok teljesen különállóak külön bejárattal a folyosóról. Meg a tetőtérben vannak még Pepe holmijai. A nappali, konyha, mosókonyha, fürdőszoba mind a falura néznek, déli fekvésűek. Ami nyáron nyilván nem akkora előny. A kis hálószobát  csak raktárnak használom. A fő hálószoba néz északra, nyáron ez viszont jó lehet, ha még itt leszek.
És ami lenyűgözött, az ez a kilátás:



A  lakásban egyébként rettenetesen hideg van. Három hete ma volt a legmagasabb hőmérséklet: 
16 fok a nappaliban, 13 fok a hálószobában. Amikor beköltöztem, ugyanez 13/10 volt. Van egy palackos gázzal üzemelő hősugárzóm, de az olyan, hogy a lábam egyik oldala leég, a másik meg lefagy. Illetve egy hőfúvós ventilátorom (biztosan van erre valami szakkifejezés), ami nem tudja felfűteni ezeket a viszonylag nagy tereket, ezt öltözés, zuhanyozás  közben szoktam magamra irányítani,, illetve befújom a meleget a paplan alá. Aki még nem lakott ilyen körülmények között, az nem tudja elképzelni: hiába repkednek kint a mínuszok, ha hazamehetsz a fűtött lakásba. Itt plusz néhány fokok repkednek, de otthon sincs sokkal több. Egyszerűen nincs lehetősége az embernek felmelegedni. Sebaj, egyrészt kezdem megszokni, másrészt itt a tavasz. Már volt olyan, hogy egy kicsit melegem volt (de nem itthon persze, hanem a leszállóban).

Ezért a mosás sem úgy megy, hogy gondolok egyet, és mosok. Merthogy a lakásban nem száradnának meg a ruhák. Van viszont szuper csigás ruhaszárítóm az ablakok  alatt. Ezért mosás előtt meteot kell nézni, hogy legyen napsütés. Elég vicces. De hát Rómában, ahogy a rómaiak... 
Először persze nem raktam ki a fehérneműket, mert olyan fura volt. Aztán rájöttem, hogy aki felmászik a Santa Ana templom harangtornyába távcsővel, az megérdemli, hogy meglássa a száradó bugyijaimat :)

Ma lementem a forráshoz. Direkt ezért vettem egy ötliteres ásványvizet, hogy legyen miben vizet hozni.  Két forrás van a faluban. Az egyiket szinte minden siklóernyős ismeri, ott szoktunk megállni vizet tölteni repülés előtt.

Ez kb. 5 perc séta tőlem. Isabel és Pepe szerint a falu másik végén található forrás jobb, mert magasabbról jön a víz, kevesebb ásványi anyag van benne. De ez már 10 percre van, jaj, ezek a távolságok... El is sétáltam arra, és lőttem pár képet. Mert én egyszerűen nem tudok betelni a látvánnyal, amibe itt minden sarkon belebotlom. Pedig csak a falu szélén gyalogoltam végig.

Senki ne higgye, hogy ez egy sétálóutca. Én is ezen járok fel kocsival.
Remélem, azért érvényesül, hogy egy utcasarkon van három bár és egy bolt. És ez a "külváros".



Ez egy városszéli ház udvara, nem mentem fel a hegyre
Fuente Alta, régen itt mostak az asszonyok



Pacik a hátsó udvarban

Mi casa. Persze hogy kicsuktam a függönyt a hálóban :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése